Saturday 2 May 2020

TAKTIK RAHSIA KHAS PEMASARAN FINGO


RAHSIA INI DIDEDAHKAN HANYA UNTUK PENIAGA PS FINGO :

Selamat Datang kepada semua ahli PS baru Fingo

Oleh kerana Fingo adalah perniagaan atas talian (on-line) maka taktik ini juga dirancang untuk kegunaan atas talian iaitu melalui handfon pintar anda. Ianya adalah hasil pengalaman saya sepanjang berniaga secara atas talian sejak 2009.

Ciri-ciri e-Dagang Sosial haruslah mempunyai tool pemasaran sendiri yang berhubung dengan media sosial popular seperti Facebook, Whatsapp, Intagram, Twitter dsb. Bukan itu saja, kesemua urusan penghantaran / kurier hinggalah kepada pengurusan stok dan simpanan di uruskan sendiri oleh Fingo.

   🔺 Bagaimana Nak Mula Terima Income Secara Taktikal ?

Prinsip asas perniagaan FINGO adalah tentang me'viral'kan link produk dan akaun perniagaan anda di media sosial.
  1. Dapatkan dahulu Link ID referral Fingo anda sendiri dengan upgrade jadi PS (Preferred Shopper) 
  2. Hanya viralkan ‘Link ID invitation Fingo’ milik anda seperti telah anda terima dari saya ke seluruh connection di media sosial popular kita. Senang kan..? 
  3. Gunakan seluruh contact anda di Facebook, Whatsapp, Instagram semaksimum mungkin dengan attachkan 'Link ID Referral' anda sendiri.


Ianya perniagaan halal yang paling senang di zaman 'tekan-tekan klik handfon'. Ianya platform e-Dagang terbaru yang menghubungkan rangkaian media sosial utama iaitu Whatsapp, Facebook dan Instragram.
Ini menjadikan Fingo berbeza dengan pesaingnya di pasaran, seperti Shopee, Lazada, Mudah.my dsb.

 

Saya berpendapat kita perlu mengambil peluang tentang penggunaan media sosial paling popular di Malaysia.
Ramai netizen-netizen berkumpul di Facebook sebagai tempat mereka berinteraksi.

Selari dengan konsep perniagaan Fingo sebagai PLATFORM NIAGA DI MEDIA SOSIAL, kenapa tidak kita memaksimumkan penggunaan media sosial paling popular.

Gambar dibawah ini menunjukkan bagaimana saya gunakan Facebook Publishing Tools untuk menjadualkan bila bahan kempen akan muncul (broadcast). Anda perlu buat Facebook page dahulu dan meletakkan segala bahan kempen anda di situ.


Gambar dibawah menunjukkan bagaimana harus merancang bilakah tarikh dan masa bahan kempen anda akan dipaparkan di Facebook untuk tontonan audien. Tempoh maksimum iklan produk anda yang boleh dijadualkan adalah sehingga 6 bulan dari sekarang. Contohnya setiap jenis produk saya bakal muncul seminggu sekali hingga 6 bulan akan datang.




Taktik Bagaimana Anda Viralkan Produk Fingo anda di Mudah.My dan Carousell

Saya ingin tegaskan semula di sini: PEMASARAN ANDA HARUSLAH ' AT FREE COST '
Tak perlu laburkan beratus-ratus ringgit untuk pengiklanan sebagai usahawan yang 'beginner'. Pastikan jangan keluarkan sesen pun duit dari dompet anda. Biarkan 'tools' bekerja untuk anda.

MULA-MULA sekali, tiru macam saya. Ayuh ringankan tulang jari-jemari anda menekan papan kekunci komputer anda. Buat akaun platform pengiklanan anda di Mudah.my dan Carousell.com.



Jangan lepaskan peluang yang disediakan. Gunakan kemudahan butang promosi yang ada di Mudah.My semaksima mungkin. Anda juga boleh copy link iklan di Mudah.My kemudian 'schedule'kan ianya di Facebook seberapa kerap yang boleh. Lebih banyak 'exposure' kepada publik makan lebih tinggi kemungkinan orang akan membelinya.


 Begitu juga di Carousell.com Jangan di sia-siakan peluang yang ada. Anda harus jadi hulubalang siber yang optimistik.

 Kesemua butang-butang viral / hebahan ini adalah penting bagi menaikkan SEO (Search Engine Optimization) anda. Saya ulang lagi, PEMASARAN ANDA HARUSLAH ' AT FREE COST '. Tak perlu menghabiskan wang anda yang berharga untuk mengupah individu menaikkan SEO ranking website anda.



Analisa di atas adalah hasil penilitan saya sejauh mana keberkesanan kempen Fingo saya melalui media sosial yang telah saya lakukan. Saya hanya menggunakan akaun Facebook dan Linked-In untuk me'viral'kan perniagaan Fingo bagi menarik audien dan prospek. Belum lagi menggunakan Instagram, Twitter dan Whatsapp.

Peratusan yang berwarna kelabu (Other) adalah tertinggi dan ianya adalah 'Organik' dimana ia dilakukan melalui Facebook Schedulling dengan kekerapan 2 kali sehari. Kedua tertinggi adalah melalui artikel saya mengenai Fingo di Linked-In. Untuk informasi anda, ramai pengunjung dan pemilik akaun di Linked-In adalah terdiri dari pelajar pengajian tinggi dan pencari kerja serta kerjaya.


" JADI..TUNGGU APA LAGI ? "

Jadi untuk melaksanakan strategi di atas, anda perlu mengambil langkah seperti dibawah.

🔺 Cara Kerja Mudah :
  1. Dapatkan dahulu Link ID referral Fingo anda sendiri dengan upgrade jadi PS (Preferred Shopper)
  2. Kemudian kumpulkan dulu kesemua contact anda di Facebook, Whatsapp list, Instagram dsb. 
  3. Last sekali, viralkan ‘Link ID invitation Fingo’ milik anda seperti telah anda terima dari saya. Hebahkan ia  ke seluruh connection yang anda ada di media sosial popular. Senang kan..? 
NOTA: GUNAKAN HANDFON SAHAJA. JANGAN GUNA KOMPUTER !

 https://taktikniaga.blogspot.com/2019/11/bagaimana-cara-nak-sertai.html

Ruzlan 1kedai.com - Whatsapp: 010-201 2001
ATAU terus Whatsapp ajer dengan klik >>:  https://wa.me/60102012001?text=Terangkan_saya

No comments:

Post a Comment